پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← تفاوت پکیج فن دار و بدون فن چیست
تفاوت پکیج فن دار و بدون فن چیست

محصولات تخفیف دار

Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود

تفاوت پکیج فن دار و بدون فن چیست

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

 

پکیج های دیواری کلا در دو نوع فن دار یعنی محفظه احتراق بسته و بدون فن یعنی محفظه احتراق باز طراحی شده است معمولا مشتریان بوتان از پکیج های فن دار استفاده می کنند زیرا از ایمنی بیشتری برخوردار هستند پکیج های که در فضای باز نصب می شوند حتما باید از نوع فن دار باشد زیرا به هر دلیلی باد در فضا بپیچد اگر پکیج بدون فن باشد شعله را به سمت سیم کشی ها وشیلنگ گاز هدایت می کند و موجب آتش سوزی می شود. مجموعه بوتانو به شمتریان عزیز بوتان  پیشنهاد می کند که قبل از خرید پکیج دیواری بوتان حتما با کارشناسان مجرب بوتانو تماس بگیرند و اطلاعات  لازم را دریافت کنند.

پکیج‌‌ها انواع متفاوتی دارند و ممکن است در هنگام خرید برای انتخاب نوع آن دچار سردرگمی شوید. تفاوت پکیج فن دار و پکیج بدون فن در کنار مشکلات پکیج بدون فن و قطعات پکیج تک مبدل می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. معمولاً پکیج‌های فن دار بیشتر توسط فروشنده‌ها و کارشناسان توصیه می‌شوند و به همین دلیل اگر با تفاوت پکیج فن دار و بدون فن به طور کلی آشنا باشید، یقیناً می‌توانید پکیج بهتری را انتخاب کنید.

 

پکیج فن دار چیست؟

قبل از اینکه در مورد تفاوت پکیج فن دار و پکیج بدون فن توضیح دهیم اول از همه اطلاعاتی در رابطه با پکیج فن دار به شما می دهیم. پکیج فن دار به پکیجی گفته می شود که به دودکش احتیاجی ندارد. تفاوت پکیج فن دار و بدون فن بوتان در این مدل شما می توانید به راحتی در مکان هایی که جایی برای دودکش در نظر گرفته نشده، پکیج خود را نصب کنید و کارایی آن نیز کاملا با کیفیت خواهد بود. طراحی آن دقیقا شبیه به طراحی پکیج های فن دار می باشد و برای چنین منظوری طراحی شده است. البته این پکیج ها حساسیت های مشخصی دارند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

این دستگاه ها هوای مورد نیاز خود را از هوای آزاد بیرون تهیه می کنند و آن را به دستگاه مکش انتقال می دهند. البته باید توجه کنید که این دستگاه دودکش دو جداره دارد و قابلیت  خارج کردن دود را به آن می دهد. این دودکش یک جدار داخلی و یک جدار خارجی دارد  که جدار داخلی قطر کمتری نسبت به دیگری داردبوسیله ی این دو جداره  هم هوای مورد نیاز به داخل مکش وارد می شود  و هم دود از دستگاه خارج می شود. البته دقت کنید که پکیج های فن دار تنها برای محیط های خاصی مناسب هستند.

 

پکیج فن دار چیست؟

 

پکیج بدون فن

پکیج بدون فن دستگاهی است که دود و گازی که در آن جمع می شود را از طریق دودکش و مکش طبیعی آن به بالا کشیده و خارج می کند.

  1. دود هایی که بر اثر سوختن گاز در این دستگاه جمع می شوند به صورت طبیعی از دودکش خارج می شود و نیاز به سیستم دیگری برای خارج کردن گاز ها ندارد.
  2. یکی از مزیت های پکیج بدون فن نداشتن سر و صدا و مصرف برق کمتر است.
  3. یکی از تفاوت پکیج فن دار و بدون فن در قطر دودکش است. قطر دودکش در دستگاه های بدون فن ۱۵ سانتی متر است و ارتفاع دودکش هم در این نوع پکیج باید حدود ۳ متر باشد.
  4. دودکش دستگاه های بدون فن باید با هوای آزاد ارتباط داشته باشد اما به این معنا نیست که دودکش در معرض باد و طوفان و باران و برف قرار گیرد. چون این نوع دودکش باید در فضای آزاد نصب شود برای اینکه دود و گاز پکیج با باد و باران به داخل ساختمان بر نگردد باید سر کلاهک آن را با پشم شیشه بپوشانید.

 

پکیج فن دار (پکیج بدون دودکش)

  1. پکیج های فن دار باید در محیط های پوشیده نصب شوند، نصب کردن این نوع پکیج ها در فضای باز ممنوع است.
  2. پکیج فن دار به دودکش احتیاجی ندارد و به نوعی پکیج بدون دودکش است. یکی از مزیت های این پکیج این است که می توان آنها را در محیط هایی که جایی برای دودکش پکیج تعبیه نشده، نصب کرد.
  3. قطر دودکش در دستگاه های پکیج فن دار حدود ۶ سانتی متر است که استفاده از آن ضروری نیست.
  4. از دیگر تفاوت پکیج فن دار و پکیج بدون فن٬ جنس دودکش است. در پکیج های فن دار جنس دودکش از سیمان است که در محیط های بسته نصب می شوند. در پکیج های فن دار قطعه ای به نام فلنج فن وجود دارد که به خروج گازهای مضر از پکیج کمک میکند و هوای تازه را به داخل انتقال می دهد.

 

تفاوت پکیج فن دار و پکیج بدون فن

همانطور که گفته شد پکیج گرمایشی انواع مختلفی دارد که لازم است پیش از خرید با آن ها آشنا شوید و یکی از انواع آن بر اساس وجود فن می باشد که سعی داریم تفاوت این دو مدل را توضیح دهیم.

 

تفاوت پکیج فن دار و پکیج بدون فن

 

 

قطر و جنس دودکش

پکیج بدون فن مجهز به دودکش خاصی می باشد که دود و گازهای ناشی از احتراق را از آن خارج می نماید. در واقع دودی که در اثر سوختن ایجاد می شود، به صورت مکش طبیعی در این دستگاه از دودکش نصب شده در آن خارج می گردد و دیگر نیازی به سیستم مجزا جهت خارج نمودن این گازهای مضر وجود ندارد. یکی از فرق بین پکیج فن دار و بدون فن در قطر دودکش آن است.

همانطور که که گفته شد دودکش از اجزای مهم پکیج می باشد که در مدل های فن دار قطر آن حداکثر ۶ سانتی متر بوده و نیاز به دودکش بزرگتری ندارند. در حالی که در انواع پکیج دیواری در مدل های بدون فن نیاز به دودکش های بزرگ تری وجود دارد که معمولا قطر آن را ۱۵ سانتی متر و ارتفاع آن را حداقل ۳ متر در نظر می گیرند. جنس دودکش دستگاه نیز یک فرق دیگر پکیج فن دار و بدون فن می باشد در پکیج های فن دار نیاز به دودکش دوجداره وجود داشته ولی در مدل های بدون فن جنس دودکش از سیمان باید باشد و حتما بایستی در قسمتی از داخل ساختمان نصب شود؛ یعنی نصب آن در فضای باز ممنوع می باشد.

 

اندازه و محل نصب و اندازه

ملاک اندازه می تواند تفاوت پکیج فن دار و بدون فن باشد؛ پکیج فن دار از لحاظ تکنولوژیکی پیشرفته تر بوده و ابعاد کوچک تری دارد. بنابراین افراد اغلب آن را به مدل فن دار ترجیح می دهند. مدل پکیج بدون فن داخل ساختمان به کار گرفته می شود و دودکش آن لازم است که در عین تماس با هوای آزاد، هرگز در معرض کوران شدید و طوفان قرار نگیرد.

از این رو معمولا در انتهای دودکش پکیج های بدون فن کلاهک نصب می شود تا گاز سمی به درستی به بیرون منتقل شده و با باد شدید و کوران به داخل بازنگردد. با توجه به آن که پکیج فن دار را باید در فضاهای باز مانند بالکن نصب نمود، این مدل مورد استقبال بیشتری قرار گرفته زیرا فضای داخل را اشغال نخواهند کرد. در نتیجه می توان موقعیت نصب را یکی دیگر از موارد فرق بین پکیج فن دار و بدون فن در نظر گرفت.

 

میزان صدا و آلودگی صوتی

نسل قدیمی تر پکیج های فن دار با صدای زیادی کار می کردند که علت آن وجود فلنج فن بود. این قطعه اکسیژن لازم را جهت احتراق تامین می نماید و هوای تازه را بجای گاز سمی وارد می کند. از این رو خریداران مدل بدون فن را ترجیح می دادند. ولی امروزه مدل های فن دار آرام و بی صدا روانه بازار می شود و سازندگان از جمله پکیج بوتان این مشکل را با استفاده از فناوری های روز حل کرده اند.

مضاف بر آن، به سبب نصب این دستگاه در خارج از محیط، مانند حیاط یا بالکن صدای ایجاد شده آزاردهنده نخواهد بود. بنابراین میزان صدای تولید شده توسط هر دستگاه می تواند معیار دیگری برای فرق بین پکیج فن دار و بدون فن باشد.

 

امنیت

برخی افراد معتقدند که پکیج های فن دار امنیت بیشتری نسبت به مدل بدون فن دارد که علت این امر محل قرارگیری آن در خارج از محیط می باشد. این ویژگی امکان ورود دود سمی و خطرناک به داخل را به همراه ندارد و همچنین باد و طوفان موجب خاموش شدن آن نمی شود. گرچه امروزه هر دو مدل با توجه به استانداردهای روز دنیا و اروپا طراحی و ساخته می شوند. همچنین مدل های بدون فن، همانطور که گفته شد، مجهز به کلاهک اند تا مانع از خاموش شدن آن ها شود.

 

نکاتی که باید در هنگام خرید پکیج فن دار و بدون فن بدانید

زمانی که قصد خریدن پکیج بوتان را دارید باید ابتدا توجه کنید که پکیجی متناسب با مساحت و نیاز منزلتان تهیه کنید. در صورت استفاده از پکیج‌های فن دار از دودکش‌های دوجداره استفاده نمایید تا از خروج کامل گازهای سمی از محیط خانه‌تان مطمئن شوید.

به یاد داشته باشید که پکیج‌های فن دار بهتر است در محیط‌های بازی همچون بالکن نصب شوند و از آنجایی که به خاطر کوچک بودن دودکش فضای کمتری اشغال می‌کنند، بیشتر توسط مصرف کننده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

کلام آخر

برای اینکه بتوانید پکیج مناسبی برای منزلتان تهیه کنید، بهتر است قبل از خرید به خوبی در مورد عملکرد پکیج‌های فن دار و بدون فن تحقیق کنید و از یک کارشناس بخواهید تا در مورد محل نصب پکیج، همه موارد را به خوبی بررسی کند. متراژ و مساحت خانه را در هنگام خرید پکیج در نظر داشته باشید و سعی کنید در هنگام نصب همه نکات ایمنی مربوط را رعایت کنید.

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۶۰/۰۰۰ تومان
ناموجود
تلگرام اینستاگرام آپارات