پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

تفاوت پکیج تک مبدل با دو مبدل در چیست؟

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← تفاوت پکیج تک مبدل با دو مبدل در چیست؟
تفاوت پکیج تک مبدل با دو مبدل در چیست؟

محصولات تخفیف دار

B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

تفاوت پکیج تک مبدل با دو مبدل در چیست؟

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

پکیج های دیواری بوتان دو نوع تک مبدل و دومبدل دارد فرق عمده تفاوت پکیج تک مبدل با دو مبدل در چیست؟ در موضوع جرم نگرفتن پکیج می باشد پکیج های دو مبدل به دلیل تقسیم شدن فشار حرارتی روی دو مخزن باعث می شود که پکیج در مدت زمان بسیار طولانی تری دچار جرم گرفتن شود در پکیج های دو مبدل یک مبدل یا مخزن برای تامین آب گرم مصرفی می باشد و یک مخزن برای گرمایش رادیاتور ها می باشد البته این نکته را باید گفت که الویت در پکیج های دیواری همیشه با آبگرم مصرفی است مزیت دیگر پکیج های دو مبدل نداشتن نوسان دمای آب گرم مصرفی هنگام استفاده از حمام می باشد.

 

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

 

پکیج چیست و چه کاربردی دارد؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی و حضور پر رنگ فناوری های مدرن، دیگر استفاده از موتورخانه و شوفاژ جای خودشان را به پکیج های دیواری داده است که یکی از کاربردی ترین و مهمترین وسیله برای گرم کردن آب مصرفی منازل به شمار می‌آید. یکی از دلایلی که موتورخانه‌ها جایگاهشان را به پکیج ها داده‌اند، هزینه های بالا و نگهداری سخت و زمانبر آنها بود، چرا که تعمیرات پکیج بیتا در مقایسه با تعمیر یک موتورخانه بزرگ، کار بسیار راحت و آسان تری است و از طرفی شما را با هزینه های اضافی سوخت و نگهداری هم روبرو نخواهد کرد.

همچنین یکی از مزایای پکیج‌های دیواری اینست که به صورت جداگانه در هر واحدی در بخش دیوار آشپزخانه نصب می شوند و فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و به دلیل بالابردن امنیت، از دودکش دوجداره هم استفاده می کنند که باعث می شود هوایی که به آن نیاز دارد را از بیرون تامین کند و همین عاملی در جهت امنیت افراد ساکن در ساختمان می باشد.

 

پکیج چیست و چه کاربردی دارد؟- بوتانو

 

مبدل پکیج

تمام فرآیند گرم کردن آب در داخل سیستم پکیج به عهده مبدل آبگرمکن آن است. مبدل پکیج محفظه ای است که در بالای مشعل پکیج قرار می گیرد و با حرارت شعله مشعل آب در حال گردش در داخل لوله های خود را گرم می کند. با کمک مبدل پکیج آب داغ مصرفی و آب داغ مورد نیاز برای ورود به لوله کشی شوفاژهای ساختمان تامین می شود.

البته تمام مبدل ها در معرض مستقیم شعله مشعل پکیج قرار نمی گیرند. بلکه تنها مبدل اصلی پکیج است که با شعله تماس دارد و از این طریق آب سیستم پکیج را گرم می کند. اما مبدل ثانویه پکیج تنها در مجاورت مبدل اصلی قرار می گیرد و از طریق جریان همرفتی حرارت آب درون خود را گرم می کند.

 

منظور از مبدل پکیج دیواری چیست و چند مدل دارد؟

قبل از اینکه به مقایسه پکیج‌ های تک مبدل و دو مبدل بپردازیم ابتدا باید بدانیم که مبدل پکیج دیواری چیست و چه کارایی دارد؟ مبدل پکیج دیواری وظیفه گرم کردن آب برای گرمایش ساختمان و آب گرم مصرفی را به عهده دارد. آب سرد لوله‌کشی شهری پس از ورود به پکیج و عبور از مدار مبدل، گرم شده و از طریق لوله آب گرم در آشپزخانه، حمام و … مصرف شده و در نهایت از مدار خارج می‌شود.

اما آبی که برای گرم کردن سیستم‌های گرمایشی مثل رادیاتورهای شوفاژ استفاده می‌شود، در یک مدار بسته قرار گرفته و به صورت مدوام و چرخشی در مجاورت مبدل گرم شده و توسط پمپ پکیج در داخل شبکه لوله کشی شوفاژهای ساختمان به گردش در می‌آید تا زمانیکه درجه حرارت هوای داخل ساختمان و درجه حرارت آب گرم شوفاژها به حد مطلوب و از پیش تعیین شده برسد.

 

پکیج تک مبدل (Bithermic)

در پکیج‌های نوع تک مبدل تنها یک مبدل حرارتی اصلی دوبل وجود دارد که آبگرم مصرفی و نیز گرمایش را با تماس مستقیم با شعله مشعل تأمین می‌نماید. یعنی این آب‌ها در قطعه‌ای به نام مبدل که از زیر با شعله در تماس است، گرم می‌شوند و داخل رادیاتور ها یا سیستم آبگرم بهداشتی منزل خواهد رفت. بنابراین به مبدل پکیج‌های تک مبدل، مبدل دومنظوره گفته می‌شود.

در پکیج ایرتورپن نوع تک مبدل هر گاه مصرف‌کننده با باز کردن شیر آب گرم، درخواست آب گرم را اعلام می‌کند آب سرد شهری وارد مبدل اصلی دوبل شده و در معرض شعله مستقیم مشعل قرار گرفته و از طریق لوله آبگرم مصرفی به سمت مصرف می‌رود. همچنین در پکیج نوع تک مبدل هرگاه مصرف‌کننده با قرار دادن پکیج در حالت زمستانی درخواست گرمایش می‌دهد؛ شیر سه طرفه مسیر حرکت را به سمت رادیاتورها می‌برد و در این حالت پمپ جهت گردش آب در رایاتورها و نیز در مبدل، فعال می‌گردد.

 

پکیج تک مبدل (Bithermic)

 

مزایای پکیج‌های تک مبدل

  • فعال نبودن پمپ در حالت تابستانی (خاموشی پکیج در فصل تابستان و بهار)؛ به همین دلیل پکیج تک مبدل استهلاک کمتری داشته بنابراین عمر پمپ بیشتر و مصرف برق کمتری دارد.
  • ساختمان ساده‌تر و خرابی کمتر این نوع پکیج‌ها
  • پکیج تک مبدل آب گرم مصرفی را چند ثانیه سریع‌تر از دو مبدل تولید می­کند.
  • گرفتگی در لوله ­ها دیرتر بر روی آن تأثیرگذار می‌باشد.
  • در صورتی که با مشکلاتی همچون سروصدا در پکیج، گرم شدن آب مصرفی و یا گرم و سرد شدن آب مصرفی مواجهه هستید به احتمال زیاد پکیج شما دچار رسوب شده است. پیشنهاد ما به شما این است که با شماره‌گیری دیجی امداد رسان از تعمیرکاران ما کار جرم‌گیری پکیج  خود را بخواهید زیرا تعمیرکاران دیجی امداد رسان با آگاهی کامل و به کمک پمپ جهت افزایش جرم‌گیری اقدام به رفع مشکل شما می‌نمایند.

 

در چه ساختمان‌هایی پکیج تک مبدل استفاده کنیم؟

با توجه به ساز و کار و قطعات بکار رفته در پکیج تک مبدل و دو مبدل می‌توان گفت که از پکیج‌های دو مبدل در مناطقی که املاح آب آن‌ها بیشتر از 500PPn است، استفاده می‌شود. با این وجود، این پکیج‌ها به دلیل ساختمان پیچیده‌تر و داشتن قطعات اضافی، گران‌تر هستند. به همین دلیل است که خرید پکیج‌های دیواری تک مبدل برای مناطقی توصیه می‌شود که دارای املاح آب کمتری هستند چراکه باصرفه‌تر است.

 

 

پکیج دو مبدل  (Monothermic)

در این نوع پکیج از دو نوع مبدل اصلی (تک منظوره یا اولیه) و صفحه‌ای (ثانویه) استفاده شده است. در حالت زمستانی پکیج، پمپ فعال بوده و با گردش آب در مبدل اصلی، گرمایش برای محیط تأمین می‌گردد و در زمان نیاز به آب گرم، با گردش آب شهری توسط پمپ در مبدل صفحه‌ای، آب گرم مصرفی تأمین می‌گردد. به مبدل صفحه‌ای مبدل ثانویه نیز گفته می‌شود به این جهت که با فعال شدن پمپ و گردش آب شهری در مبدل‌های صفحه‌ای در اثر مجاورت با آب گرم ایجاد شده توسط مبدل اصلی (آب رادیاتورها)، آب گرم مصرفی تأمین می‌گردد.

در واقع عملکرد دستگاه دو مبدل به گونه‌ای است که در کنار مبدل اصلی یک مبدل صفحه‌ای مسی دیگر (مبدل ثانویه) قرار گرفته و مدار کوچکی مابین مبدل اصلی و مبدل صفحه‌ای تشکیل می‌شود.

هنگام روشن شدن دستگاه، آب گرم موجود در این مدار، مبدل صفحه‌ای را گرم می‌نماید سپس آب سرد ورودی دستگاه از داخل مبدل صفحه‌ای عبور می‌کند  و پس از گرم شدن وارد سیستم لوله کشی آبگرم بهداشتی می‌شود. در زمان استفاده از پکیج گرمایشی نیز نحوه عملکرد دستگاه همانند سیستم پکیج تک مبدل خواهد بود.

 

پکیج دو مبدل  (Monothermic)

عملکرد پکیج دو مبدل:

در حالی که مدار گرمایش در حال عملکرد است، باز شدن آب مصرفی از طریق فلوسوییچ یا فلومتر به برد کنترل اعلام می گردد. با دریافت این پیغام برد کنترل برنامه های زیر را اجرا می نماید:

فرمان به شیر سه راهی برقی مبنی بر این که خروجی آب مبدل اصلی به سمت رادیاتورها را بسته و این مسیر را به سمت مبدل ثانویه باز کنند (برای مدار مصرفی پمپ خاموش نمی شود).

کنترل دمای خروجی از دستگاه، توسط NTC آب گرم مصرفی، انجام شده و برد کنترل به گزارش این NTC توجه دارد.

برد کنترل، دمای تنظیم شده از سوی کاربر را بر مبنای پارامتر های تنظیمی آب گرم مصرفی انجام مینماید.

 

مزایای پکیج‌های دو مبدل

  • مقاوم‌تر در مقابل رسوب‌گیری: در پکیج دو مبدل به دلیل عدم تماس مستقیم آب با شعله مشعل ونیز کار و فشار حرارتی بر دو مبدل وارد می‌شود، تشکیل رسوب در جدار داخلی مبدل صفحه‌ای دیرتر تشکیل می‌شود و خرابی دستگاه در طولانی‌مدت کمتر می‌شود.
  • راندمان پکیج دو مبدل تا حدودی بالاتر از تک مبدل می‌باشد.
  • نوسان دمایی کمتر در آبگرم مصرفی: به دلیل دبی ثابت و کنترل بهتر دمای سیال در پکیج دو مبدل تغییرات حرارت بیشتر تحت کنترل قرار دارد و نوسان کمتر دمایی باعث می‌شود پکیج دیرتر خراب شود.
  • با وجود این که احتمال رسوب‌گذاری در پکیج‌های دو مبدله کمتر است به هر حال تجمع رسوب جزء جدایی‌ناپذیر در هر نوع مبدلی در طول زمان می‌باشد. دیجی امداد رسان با تعمیرکاران متخصص خود ضمن رسوب‌زدایی و تعمیر پکیج توصیه‌هایی نظیر تزریق محلول ضد رسوب به داخل رادیاتورها، نصب صافی برنجی برگشت، نصب رسوب‌زدای مغناطیسی و .. را به مشتریان خود ارائه می‌کنند تا زمان تجمع رسوب در پکیج را طولانی‌تر نمایند.

 

موارد استفاده از پکیج دو مبدل

همانطور که گفته شد، در پکیج‌های دیواری دو مبدل از یک مبدل ثانویه برای تامین گرمای آب مصرفی بهداشتی استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، آب بهداشتی از طریق آب گرم شده توسط مبدل اولیه گرم و وارد لوله‌ها می‌شود. به همین دلیل است که این نوع پکیج‌ها دیرتر رسوب می‌گیرند و در نتیجه، عمر مبدل بیشتر می‌شود.

معمولاً توصیه می‌شود که در مناطقی که سختی آب زیاد است، از پکیج‌های دو مبدل استفاده شود. اگرچه، امروزه اکثر ساختمان‌ها از پکیج‌های دیواری دو مبدل استفاده می‌کنند. با این وجود، انتخاب بین پکیج تک مبدل و دو مبدل باید با توجه به نیاز، محل سکونت و همچنین بودجه در نظر گرفته شده برای خرید صورت گیرد.

 

تفاوت پکیج تک مبدل با دو مبدل در چیست؟

همانطور که گفته شد، پکیج‌ها در دو نوع تک مبدل و دو مبدل در بازار موجود هستند که تفاوت آنها در مخزن پکیج می باشد، به عنوان مثال: پکیج های تک مبدل تمامی پردازش های مربوط به گرم کردن آبگرم و رادیاتور را با یک مخزن انجام می دهد، به این دلیل که پکیج های تک مبدل دارای یک مخزن هستند. از آنجایی که تمامی عملیات را با یک مخزن انجام می دهند از این رو مخزن فشار بیشتری را تحمل کرده، در عوض پمپ پکیج فشار کمتری را متحمل می شود.

در حالیکه پمپ پکیج های دو مبدل در تمام فصول سال در حال فعالیت می باشد که خودش مزایای منحصر به فرد خودش را دارد، به این دلیل که هنگامیکه پمپ همیشه درحال پردازش باشد فشار کمتری را نسبت به زمانیکه فقط در یک فصل فعالیت می‌کند خواهد داشت. یکی دیگر از تفاوت هایی که پکیج های دو مبدل نسبت به تک مبدل دارد، عدم جرم گرفتگی و نوسان دمای اب در حمام می باشد که نقش بسزایی را در طول عمر پکیج و رضایت شما خواهد داشت. از این رو سعی کنید با تعمیر و سرویس پکیج در زمان مناسب، از دردسر هزینه های اضافی در امان باشید. 

 

تفاوت پکیج تک مبدل با دو مبدل در چیست؟

مقایسه تفاوت پکیج دیواری تک مبدل و دو مبدل

در این قسمت به بررسی تفاوت پکیج دیواری تک مبدل و دو مبدل می‌پردازیم. همانطور که پیشتر در ساختار هرکدام از پکیج‌ها توضیح دادیم، مهم‌ترین تفاوت آنها در تعداد مخازن پکیج است. در نوع تک مبدل لوله‌های آب گرم مصرفی و شوفاژها هر دو از یک مخزن عبور می‌کنند.

اما در نوع پکیج دو مبدل آب گرم مصرفی از مبدل ثانویه و آب گرم رادیاتورها از مبدل اصلی عبور می‌کند، در این حالت فشار حرارتی بر دو مخزن تقسیم می‌شود. مهم‌ترین تفاوت پکیج دیواری تک مبدل و دو مبدل در نحوه عملکرد آنها در زمان استفاده از آب گرم است.

علاوه بر آب گرم مصرفی ساختار اتصال لوله‌ها نیز از جمله مواردی است که به عنوان تفاوت پکیج دیواری تک مبدل و دو مبدله می‌توان به آن اشاره کرد. پکیج تک مبدل ۴ اتصال دارد که ۲ اتصال آن یک دوم بوده و ۲ اتصال دیگرش سه چهارم هستند. اتصال‌های یک دوم برای آب مصرفی و اتصال‌های سه چهارم برای آب گرمایشی (رادیاتورها) مصرف می‌شوند. اما در پکیج دومبدل مبدل اصلی دو اتصال از نوع سه چهارم دارد و مبدل ثانویه وظیفه گرم کردن آب مصرفی را به عهده دارد.

 

سنجش تفاوت پکیج تک مبدل و دو مبدل

در مباحث قبلی ساختار این دو نوع پکیج را برای شما روشن کردیم. اکنون می‌خواهیم به تفاوت‌های پکیج دو مبدل و تک مبدل بپردازیم.

 

تعداد مخزن‌ ها

مهم‌ترین چیزی که این دو پکیج دیواری را از هم متمایز می‌کند، تعداد مخازن پکیج است. در پکیج‌های تک مبدل، تنها یک مخزن برای آب مصرفی و رادیاتورها وجود دارد و هر دو از یک مخزن عبور می‌کنند.

سپس برای گرمایش سیستم یا مصرف شما وارد لوله‌ها می‌شوند. ولی در پکیج دیواری دو مبدل، مبدل اصلی برای ورود آب گرم به رادیاتورها است و مبدل بعدی آب مصرفی گرم را برای ما تامین می‌کند. در واقع فشار حرارتی بر دو مخزن تقسیم می‌شود و دو راه جداگانه برای گرم شدن آب مصرفی و رادیاتورها وجود دارد.

 

ساختار اتصال لوله‌ ها

به غیر از تفاوت پکیج تک مبدل و دو مبدل در تعداد مخازن، ساختار اتصال لوله‌ها، از جمله تفاوت‌های دیگر این دو نوع پکیج دیواری است. در پکیج تک مبدل ۴ اتصال وجود دارد که ۲ اتصال لوله‌ها یک دوم بوده و برای آب مصرفی در آشپزخانه، حمام و… استفاده می‌شود. ۲ اتصال بعدی لوله‌ها نیز سه چهارم است که برای آب گرمایشی سیستم‌ها از جمله رادیاتور، مصرف می‌شود.

در پکیج دو مبدل، ساختار لوله‌ها بدین صورت است که دو لوله در یک دیگرند و لوله‌ایی با مقطعی به فرم ستاره‌ای، در داخل لوله‌ای دیگر با مقطعی به شکل بیضی قرار گرفته است. آب مصرفی از لوله فرم ستاره‌ای و آب گرمایشی از ناحیه اطراف لوله عبور می‌کند که در آن دو اتصال از نوع سه چهارم وجود دارد. یکی از اتصال‌ها در مبدل اصلی است که وظیفه آن گرم کردن سیستم گرمایشی است و دیگری در مبدل بعدی وجود دارد و به گرم کردن آب مصرفی می‌پردازد.

 

پکیج تک مبدل بهتر است یا دو مبدل؟ کدام یک را بخریم؟

با توجه به بررسی تفاوت پکیج تک مبدل و دو مبدل، اگر شما در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آب املاح و رسوبات زیادی دارد، بهتر است که پکیج دومبدل خریداری کنید. اما اگر مشکل املاح در منطقه و یا شهر شما کمتر است، می‌توانید با توجه به قیمت پکیج تک مبدل خریداری کنید.

 

نکات مهم و اساسی در رابطه با پکیج تک مبدل و دو مبدل 

فرق های پکیج تک مبدل و دو مبدل گرچه تنها به دلیل تعداد مخازن و مبدل‌هاست اما همین اختلاف تفاوت‌های زیادی را ایجاد می‌کند که موجب مزایا و معایبی در مورد هر یک نسبت به دیگری می‌شود و انتخاب پکیج بهتر را مشکل می‌سازد. در عمل در صورت وجود سختی گیر نوع پلی فسفات، اختلاف زیادی در میزان رسوب در پکیج تک مبدل با دو مبدل وجود ندارد ولی در صورت رسوب‌گذاری در پکیج‌های دیواری هزینه تعمیر در نوع دو مبدل بسیار کمتر از نوع تک مبدل است.

بنابراین از نظر اقتصادی برای مناطقی که آب آنجا املاح بالا (بیش از 500 پی پی ام) دارد پکیج دو مبدل مناسب‌تر است ولی در مناطق دارای آب با املاح کمتر پکیج تک مبدل از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر است و همچنین در صورتی جزء افرادی هستید که کمتر از پکیج مصرف می‌کنید تک مبدله کافی بوده و اگر زیاد از پکیج و آب گرم مصرف می‌کنید دو مبدله بهتر است.

 

مشتریان عزیز بوتان جهت دریافت بهترین مشاوره با کارشناسان مجموعه بوتانو تماس برقرار کنید منتظر تماس شما عزیزان هستیم.

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات