پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

تفاوت های اصلی رادیاتور های پره ای و پانلی در چیست؟

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← تفاوت های اصلی رادیاتور های پره ای و پانلی در چیست؟
تفاوت های اصلی رادیاتور های پره ای و پانلی در چیست؟

محصولات تخفیف دار

رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

تفاوت های اصلی رادیاتور های پره ای و پانلی در چیست؟

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

مشتریان عزیز بوتانو با توجه به تنوع مدل های رادیاتور های می توانند تفاوت دو مدل رادیاتور یکی جنس رادیاتور می باشد که رادیاتور های پنلی از جنس فولاد می باشد و رادیاتور های پره ای از جنس آلومینیوم میباشد اولین تفاوت رادیاتور های پره ای و پنلی در جنس آنها می باشد و دومین تفاوت بحث متری یا پره ای بودن آنها می باشد.

رادیاتور های پره ای امکان کم یا زیاد تر کردن پره را دارند اما رادیاتور های متری دیگر امکان کم یا زاد کردن توسط نصاب را ندارد در مبرخی موارد امکان این وجود دارد که یک اتاق احتیاج به رادیاتور بیشتری باشد تا خوب کار گرمایش انجام شود که در رادیاتور های پره ای حتی بعد ازگذشت زمان نصب هم می توان اضافه یا کم نمود اما رادیاتور های پنلی این امکان را ندارد و لی رادیاتور های پنلی از قیمت مناسب تری نسبت به پره ای برخوردار هستند رادیاتور های پنلی که شرکت بوتان تولید کرده است دارای  دوازده سال ضمانت میباشد که یکی از بهترین رادیاتور های پنلی موجود در بازار می باشد.

کدام بهتر است رادیاتور پنلی یا پره ای. سیستم های پکیج گرمایشی از ملزومات و نیازهای اساسی تمامی سازه های ساختمانی به شمار می آیند. با فرا رسیدن فصل زمستان و سرد شدن هوا با استفاده از وسایل گرمازا می توان دمای فضای داخلی را گرم و با ایجاد هوایی مطبوع سرمای زمستان را تحمل نمود.

با توجه به اهمیت استفاده از این سیستم ها در زمینه های مختلف، تجهیزات و وسایل گرمازا متعددی طراحی و ساخته شده که هریک با توجه به نوع عملکردی که دارند متناسب با نیاز مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از روش های متداول برای تامین گرمای محیط بهره مندی از سیستم گرمایش مرکزی و رادیاتورها می باشد. این سری از سیستم های گرمایشی از دیرباز به ابتدایی ترین شکل مورد استفاده قرار گرفته اند. و به دلیل برخورداری از مزایای بی شمار تا به امروز نیز به منظور تامین گرمایش محیط بکار گرفته می شوند.

 

تفاوت های اصلی رادیاتور های پره ای و پانلی در چیست؟

سیستم گرمایشی رادیاتوری پر مصرف ترین و محبوب ترین نوع سیستم گرمایشی در کشور می باشد. در صورت استفاده از سیستم حرارتی پکیج شوفاژ دیواری یا سیستم مرکزی موتور خانه، می توان از این سیستم انتقال گرما بهره برد و دلایل استقبال بیشتر مصرف کنندگان از این سیستم گرمایشی به جای دیگر سیستم های رایج نظیر سیستم گرمایشی داکت اسپیلت، گرمایش از کف و انواع بخاری گازی و برقی؛ قیمت مناسب، سهولت در اجرا و استفاده؛ و نیز عدم نیاز به محاسبات مهندسی پیچیده است. همچنین تمایل بیشتری به سیستم انتقال حرارت رادیاتوری به واسطه سابقه بسیار درخشان و بازخورد خوب آن طی سال های گذشته، در کشور وجود دارد.

ابتدا از رادیاتور های چدنی برای گرمایش داخل ساختمان استفاده شد و سپس رادیاتور های آلومینیومی جایگزین رادیاتور های قدیمی شدند. رادیاتور های چدنی قدیمی وزن بالایی داشتند و به نسبت وزن خود، حرارت کمتری منتقل می کردند.

 

تفاوت های اصلی رادیاتور های پره ای و پانلی در چیست؟

 

مزایای رادیاتور آلمینیومی یا پره ای 

جنس رادیاتورهای آلومینیومی از نوع آلومینیوم خشک می باشد، به علت وزن سبک ، رادیاتور آلومینیومی به راحتی قابل نصب بر روی دیوار می باشد.  امکان تعویض و اضافه نمودن پره در صورت خراب شدن و همچنین امکان تعمیر پره وجود دارد. رادیاتور های قدیمی و اسقاطی را نیز به فروش می روند. به علت آلمینیومی بودن جنس رادیاتور ضریب هدایتی بیشتری وجود دارد.

میزان گرمادهی رادیاتور پره ای بین 100 تا 135 کیلوکالری بر ساعت می باشد. البته رادیاتورهای آلومینیمی با میزان گرمادهی 220 کیلوکالری بر ساعت نیز موجود می باشد اما بر اساس درخواست مشتری فروش رادیاتور پره ای بین 100 تا 135 بیشتر می باشد زیرا قیمت رادیاتورها به صرفه تر می باشد. 

 

معایب رادیاتور آلمینیومی یا پره ای

به علت گران بودن آلمینیوم قیمت رادیاتور ها نیز گران می باشد. پس هزینه ی بالاتری باید پرداخت شود .در رادیاتور های پره ای احتیاج به هواگیری وجود دارد که هر چند مدت در میان باید هواگیری رادیاتور انجام شود. رادیاتور های پره ای به نسبت رادیاتور پنلی گرما دهی کمتری دارند.به نسبت رادیاتور پنلی اگر بخواهید گرمای یکسانی بگیرید سایز بزرگتری دارند.

برای نصب احتیاج به نصاب حرفه ای دارند زیرا احتمال شکستن رادیاتور های پره ای بسیار بالاست و نصب آن به دلیل سر هم بندی کردن هم زمان زیادی احتیاج دارد و هم سختر می باشد . و مصرف انرژی بیشتری دارند. گاز هیدروژن تولید می کنند  که در صورت رسیدن این حباب ها به پمپ پکیج دیواری سبب خراب شدن پمپ می گردد.

 

معایب رادیاتور آلمینیومی یا پره ای

 

رادیاتور پنلی یا پره ای

برای پاسخ به اینکه کدام یک بهتر است رادیاتور پنلی یا پره ای بهتر است در ابتدا نگاهی به نحوه عملکرد و ساختار رادیاتور ها داشته باشیم. تمامی مدل های رادیاتور صرفنظر از جنس و نوع آلیاژ بکار رفته در بدنه ی آنها به طور معمول با استفاده از حرارت آبگرم، گرمای مورد نیاز محیط را تامین می کنند.

نحوه عملکرد رادیاتور ها به این صورت است که با اتصال به سیستم گرمایش مرکزی از قبیل پکیج و یا موتورخانه آبگرم مورد نیاز مدار را تامین و با انتقال حرارت به بدنه ی رادیاتور و سپس از طریق تابش و جابه جایی هوای گرم را به محیط اطراف منتقل می کنند.

سپس آبگرم موجود در مدار با انتقال حرارت به دمای اتاق سرد شده و از طریق لوله ی برگشت شوفاژ به منبع گرمایشی باز میگردد، همین چرخه به طور دائم در حال چرخش از و دمای اتاق گرم و مطلوب باقی می ماند.

در واقع رادیاتور ها یک مبدل حرارتی به شمار می آیند. علاوه بر مدل های پنلی و پره ای، این سری از تجهیزات گرمایشی در مدل های شیشه ای، قرنیزی، حوله خشک کن، دکوراتیو طراحی و عرضه می شوند.

با توجه به کاربرد گسترده ای که رادیاتور های مختلف دارند، با توجه به نیاز بازار شرکت های بسیاری در خصوص طراحی و ساخت این تجهیزات در حال فعالیت هستند، که هریک این محصولات را با سطح کیفیت متنوعی تولید و روانه بازار رقابت می کنند.

از برندهای معتبر موجود در بازار که بواسطه ی بهره مندی از آلیاژ مرغوب و درجه یک در ساخت رادیاتورها، همچنین بکارگیری شیوه های نوین جهت تولید می توان به رادیاتور تاش اشاره داشت. در ادامه به منظور مقایسه این دو مدل رادیاتور و ویژگی های هریک به طور کامل به معرفی رادیاتور پنلی و پره ای پرداخته ایم. که با اطلاع از نحوه ساختار و عملکرد آنها میتوان به نتیجه ای مطلوب در خصوص کدام بهتر است رادیاتور پنلی یا پره ای خواهید دست یافت.

 

رادیاتور پنلی یا پره ای

 

 

رادیاتور پنلی-فولادی

به منظور مقایسه این دو مدل رادیاتور و پاسخ به اینکه کدام بهتر است رادیاتور پنلی یا پره ای در ابتدا نگاهی به ساختار و ویژگی های رادیاتور پنلی خواهیم داشت. جنس آلیاژ بکار رفته در رادیاتورهای پنلی از فولاد تهیه شده و از ساختاری یک تکه به صورت پنل تهیه شده اند. به طور عمده از شرکت های تولید کننده از وروق فولاد با ضخامت مناسب در ساخت بدنه ی رادیاتورها بهره می برند که همین امر موجب شده در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی مقاومت بالاتری داشته باشند. همچنین ماهیت فولاد به نوعی است که بیشترین میزان حرارت را به محیط ساطع می کند.

بنابراین میتوان گفت رادیاتورهای پنلی از قدرت گرمادهی بالاتری نسبت به سایر مدل های رادیاتور دارند، که همین امر موجب شده در مناطق کوهستانی و سردسیر رادیاتورهای پنلی بیشترین کارایی مطلوب را داشته باشند.

بدنه ی این رادیاتورها به صورت یکنواخت ساخته می شود بنابراین میتوان گفت همین امر تاثیر بسزایی در نظافت و تمیز نگهداشتن بدنه ی رادیاتور پنلی دارد. میزان گرمادهی در رادیاتور پنلی به این صورت است که هرمتر رادیاتور فولادی حدود 2000 کیلوکالری در ساعت گرما ایجاد می کند.

با توجه به میزان حرارت دهی مطلوب در رادیاتورها، میتوان گفت مصرف انرژی نیز در آنها به مراتب کمتر از مدل پره ای است. از دیگر ویژگی های رادیاتور پنلی میتوان گفت که به دلیل استحکام فولاد در برابر ضربه و آسیب دیدگی از طول عمر و دوام بیشتری برخوردار می باشند. یکی از معایب این مدل رادیاتور وزن سنگین آنهاست که در ساختمان هایی با دیواری های پیش ساخته لازم است به صورت زمینی نصب و اجرا شوند.

 

رادیاتور پنلی-فولادی

 

رادیاتور پره ای-آلومینیومی

به منظور مقایسه این دومدل رادیاتور و پاسخ به اینکه کدام بهتر است رادیاتور پنلی یا پره ای به ساختار و عملکرد رادیاتور پنلی اشاره ای کوتاه داشتیم. در ادامه به ویژگی های رادیاتور پره ای پرداخته ایم. رادیاتور پره ای همانطور که از نامش پیداست از کنار هم قرار گرفتن پره های آلومینیومی تهیه شده که همین امر این قابلیت را فراهم می کند که در صورت نیاز به تعداد پره ها اضافه نمود.

و یا در صورت خرابی و آسیب دیدگی پره ها میتوان در محل نسبت به تعویض آن اقدام نمود. رادیاتور آلومینیومی وزن کمتری نسبت به مدل پنلی دارد بنابراین می توان بدون محدودیت در فضاهای مختلف نصب و اجرا نمود. میزان حرارت دهی هر پره در رادیاتور پره ای 125 کیلوکاری در ساعت است.

به طور معمول رادیاتورهای آلومینیومی به دلیل نوع آلیاژ بکار رفته در ساخت بدنه با قیمت بیشتری نسبت به مدل های پنلی در بازار به فروش می رسند. به دلیل  سازگاری و واکنش آلومینیوم و مس پکیج و ایجاد گاز هیدروژن در صورت استفاده از پکیج به عنوان منبع گرمایشی، رادیاتورهای پره ای طی مدت استفاده نیاز به هواگیری دارند. به طور معمول در مناطق جغرافیایی با آب و هوای متعدل که زمستان هایی خیلی سرد را تجربه نمی کنند، استفاده از رادیاتورهای پره ای گزینه ی ایده آلی به شمار می آید.

 

بررسی نکات مثبت و منفی رادیاتور آلومینیومی پره ای

وزن کم رادیاتور خطرات سقوط رادیاتور را از روی دیوار کاهش داده و به طور کلی به سبک تر شدن وزن ساختمان کمک می کند. یکی از دلایل یکنواختی دمای اتاق در زمان استفاده از این رادیاتور، شکل ظاهری آنهاست؛ که کمک می کند جریان همرفتی در فضای اتاق به خوبی ایجاد شده و حرارت رادیاتور به تمام فضای اتاق با کمترین میزان اختلاف دما منتقل گردد.

هوا گرفتن رادیاتور ها دلایل بسیار زیادی دارد که یکی از آنها ایراد در سیستم مرکزی موتور خانه یا پکیج شوفاژ دیواری است. درست عمل نکردن منبع انبساط و شیر های هواگیری اتوماتیک تعبیه شده بر روی پمپ ها و یا دیگر نقاط مدار لوله کشی، موجب بروز هوا گرفتگی در رادیاتور ها می شود.

ضمن آنکه عدم لوله کشی صحیح و انتخاب نا درست سایز لوله های استفاده شده برای مدار گرمایشی، موجب ایجاد خلا در لوله ها و به تبع آن بروز انواع واکنش های شیمیایی در داخل لوله ها و رادیاتور ها می شود که علاوه بر ایجاد انواع گاز داخل رادیاتور و لوله نظیر نیتروژن، می تواند موجب سوراخ شدن رادیاتور شود.

 

بررسی نکات مثبت و منفی رادیاتور آلومینیومی پره ای

 

سازگاری رادیاتور پره ای و پنلی با پکیج دیواری

 با توجه به مصرف بالای  پکیج دیواری ، اکثر مصرف کنندگان می خواهند بدانند رادیاتور پنلی یا پره ای با پکیج کارایی بهتری را دارند؟ با توجه به اینکه جنس مبدل پکیج دیواری از مس می باشد ، مس داخل مبدل با آلومنیوم داخل رادیاتور پره ای تشکیل پدیده پیل الکترولیتی را می کند، که این موجب تولید مداوم گاز هیدروژن داخل رادیاتور ها و مدار گرمایش می کند که عملا در رادیاتور پره نیاز مداوم به هوا گیری را ایجاد می کند .

البته ذکر این نکته نیز مهم است که این هوا گیری مداوم باعث پایین آوردن عمر مفید پمپ و منبع انبساط پکیج دیواری می شود. در نتیجه در صورت استفاده از پکیج دیواری انتخاب رادیاتور پنلی می تواند گزینه بهتری باشد.

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات