پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

نحوه رسوب گیری پکیج +آموزش رسوب گیری پکیج

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← نحوه رسوب گیری پکیج
نحوه رسوب گیری پکیج

محصولات تخفیف دار

perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول

نحوه رسوب گیری پکیج

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

در این بخش از نمایندگی بوتان قصد داریم به شما آموزش نحوه رسوب گیری پکیج را داده تا با رسوب زدایی صحیح سبب بهبود کارکرد پکیج شما شود. یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای پکیج ها به وجود می آید رسوب گیری لوله های پکیج به دلیل سختی آب می باشد که در صورت عدم رسوب گیری امکان دارد به دیگر قسمت های پکیج آسیب وارد نماید.

 

دلیل اصلی جرم و یا رسوب گیری پکیج و رادیاتورها

رسوب یا جرم گیری پکیج دیواری و رادیاتورها به دلیل وجود سختی بالای آب، املاح و ترکیباتی که تمایل به ته نشینی دارند و لوله های نامناسب و لوله کشی غیر استاندارد سیستم پکیج به وجود می آید. زمانی که ترکیبات کلسیم، منیزیم، سدیم و… موجود در آب با مولکول های فلزی مبدل یا لوله واکنش می دهند، تشکیل رسوب داد و ته نشین می شوند که موجب انسداد مسیر عبور آب موجود در سیستم پکیج می گردد. این اتفاق یکی از موارد رایج در رابطه با پکیج های دیواری و رادیاتورها است و می تواندمشکلاتی را برای آنها به وجود آورد و حتی مجبورتان کند از یک تکنسین تعمیر پکیج کمک بگیرید.

 

اهمیت رسوب گیری پکیج

برخلاف تصور خیلی از استفاده کنندگان، رسوب زدایی پکیج بوتان فقط در زمان مواجهه با مشکلات پکیج ضرورت نمی‌یابد، بلکه رسوب گیری پکیج بوتان، ایران رادیاتور و سایر برندهای پکیج یکی از کارهای مهم و تأثیرگذار در بازده پکیج است.

اسیدشویی پکیج بوتان باعث می‌شود تا مصرف سوخت دستگاه کاهش پیدا کند و آب گرم در زمان کوتاهتری و با فشار بیشتری در لوله‌های آب مصرفی و رادیاتورها جریان پیدا کند. اگر از اسید و پمپ مخصوص اسید شویی پکیج استفاده نکنید، پس از مدتی لوله‌ها وقسمت‌های دیگر سیستم حرارتی شما دچار رسوب می‌شوند.

توصیه می‌کنیم رسوب زدایی پکیج گرمایشی را اصلا پشت گوش نیندازید؛ چرا که اگر جرم گیری این دستگاه به صورت مرتب انجام نشود ممکن است پکیج و شوفاژها را کاملاً از کار بیندازد. در ادامه، طریقه رسوب گیری پکیج بوتان، پکیج ایران رادیاتور و سایر برندها به زبان ساده آموزش داده شده است.

 

اهمیت رسوب گیری پکیج

 

علت اهمیت رسوب زدایی مبدل اصلی پکیج

همانطور که میدانید در رسوب گیری مبدل ثانویه پکیج مهمترین و حساسترین قطعه مبدل پکیج میباشد . این حساسیت اولا به خاطر قیمت فوق العاده گران مبدل میباشد که قیمت آن تقریبا نصف قیمت کل پکیج دیواری میباشد و ثانیا به خاطر عملکرد این نوع مبدل ها که دو منظوره میباشند و آب مصرفی که دارای رسوبات فراوانی است به همراه آب شوفاژ به صورت مستقیم داخل این مبدل گرم میشود باعث شده که این قطعه آسیب پذیری بیشتری داشته باشد .

 

ولی دلیل اینکه در کشور ایران مصرف کنندگان پکیج های تک مبدل به شدت از این مدل پکیج زخم خورده اند و بد میگویند فقط و فقط دو دلیل اصلی دارد که بخش عمده عامل آن تعمیرکاران ناشی هست که برای تعمیر این مدل پکیج به نمایندگی پکیج بوتان تهران مراجعه میکنند .

قبل از هر موضوعی میخوام به کسانی که از پکیج های تک مبدل فراری هستند عرض کنم که اتفاقا این مدل پکیج با توجه به قیمت نسبتا مناسب و ساختار ساده ای که دارد گزینه خوبی برای خرید پکیج بوتان میباشد . البته در صورتیکه شرایطش را محیا کنید و توصیه هایی که در ادامه میدم را حتما به کار ببرید میتونید سالها بدون کوچکترین هزینه ای از این پکیج استفاده کنید

 

از کجا بفهمیم که به رسوب گیری پکیج نیاز است ؟

در صورتی که با هر یک از مشکلات زیر مواجه شدید باید به سرعت برای رسوب گیری پکیج اقدام کنید و با نمایندگی تعمیرات پکیج بوتان در تهرانتماس بگیرید :

  •  فشار آب گرم در دوش حمام و شیر آشپزخانه بسیار کم است
  • پکیج روشن می شود اما آب به خوبی گرم نمی شود
  • مدت زمان زیادی طول می شد که آب گرم شو
  • شوفاژ و رادیاتور ها به خوبی گرم نمی شوند
  • زمانی که پکیج روشن می شود ، صدای تق تق می دهد
  • فشار و بار سنج پکیج بی دلیل بالا می رود
  • در پکیج بوتان ارور شماره 70 روشن می شود

 

از کجا بفهمیم که به رسوب گیری پکیج نیاز است ؟

 

نحوه انجام سرویس پکیج 

روش های مختلفی برای نحوه سرویس پکیج بوتان وجود داردکه بارزترین آنها رسوب گیری پکیج می باشد.

  • پکیج هر چند وقت یک بار نیاز به رسوب گیری دارد ، بوسیله پلی فسفات میتوان رسوب گیری انجام داد اما توجه کنید که تهویه مناسبی داشته باشید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.
  • میزان فشار آب وارد شده به پکیج را چک کنید که خیلی کم و یا خیلی زیاد نباشد که موجب صدمه به آن شود.
  • بررسی کنید که آب گرم و سرد خروجی درست عمل میکند.
  • اگر پیچ و مهره های  شیر گاز خوب تنظیم نشود فشار گاز دچار مشکل می گردد ، سعی کنید به کمک متخصصین، این کار را انجام داده و حتی الامکان نیز بر روی شیر گاز یک صافی بگذارید تا شیر عمر بیشتری داشته باشد.
  • با توجه به محیط ، حرارت رادیاتور با  استفاده از کلیدهای حد تنظیم و شیر ترموستاتیک روی رادیاتور  تنظیم شود ؛ تا محیط دمای متعادلی داشته باشد و بیش از حد گرم یا سرد نشود.
  • عملکرد پکیج هایی که فن دار می باشند را چک کنید. 
  • درپکیج هایی که از دودکش استفاده شده نیز مسیر دودکش را بررسی کنید تا مسیر آزاد باشد و دودکش ها نباید مسیر پر پیچ و خمی داشته باشند. استفاده از دودکش امن و مطمئن بسیار ضروری می باشد تا دچار گاز گرفتی نشوید. در ضمن هر دودکش باید متعلق به یک دستگاه باشد.
  • یکی از بزرگترین بخش های تعمیر، هواگیری پکیج می باشد که دارای مزیت های زیادی نیز می باشد. از جمله : کاهش خطر نشتی آب ،بالا بردن راندمان گرمایشی سیستم و بلوک های رادیاتور،کاهش سر و صدای پکیج که باعث کاهش آسیب های وارده به دستگاه شده وگاز کمتری مصرف می نماید.
  • هواگیری را بهتر است بعد از داغ شدن رادیاتورها را انجام دهیم. در هنگام هواگیری باید احتیاط کرد که آب گرم شوفاژ به فردی که مشغول سرویس است آسیب نرساند.

 

اولین روش رسوب زدایی پکیج

برای رسوب گیری پکیج ها ابتدا، برق گاز دستگاه را قطع نمایید. سپس کاور پکیج را باز نمایید. در این مرحله، شیر ورودی سیستم را ببندید. سپس شیر پر کن دستگاه را باز نمایید. در این مرحله یکی از شیرهای آب گرم را باز کنید. ( ترجیحا شیر آب گرم دستشویی ) پس از انجام مراحل بالا، مبدل پکیج را باز نمایید که به وسیله دو پیچ آلن به بدنه سیستم وصل شده است.

مبدل آبگرمکن را به وسیله پمپ شستشوی مبدل می توان رسوب زدایی کرد. با گشودن مبدل پکیج، شرایط شستشوی مبدل ثانویه و اولیه فراهم می شود. یک سوی لوله پمپ را به ورودی مبدل و سوی دیگر را به خروجی متصل شده وصل نمایید. توصیه می شود که پمپ را درون تشت آبی قرار دهید. سپس مواد شوینده را درون تشت آبی بریزید. به مدت ۱۵ دقیقه فرآیند شستشو را ادامه دهید.

 پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پمپ و مبدل را از هم جدا کرده و با فشار بالای آب شستشو دهید. معمولا در صورتی که رسوب زیادی در مبدل جمع نگردیده باشد، مبدل رسوب زدایی خواهد شد. چنانچه مبدل با جوهر نمک و یا اسید تمیز نشد، با وارد کردن ضربه به مبدل ثانویه رسوب زدایی انجام می شود. وارد کردن ضربه به مبدل ثانویه لازم است انجام شود و هرگز جهت شستشوی مواد اولیه به مبدل ضربه وارد نکنید زیرا به راحتی سوراخ می گردد. بهتر است این روش به وسیله افراد متخصص صورت گرفته تا آسیبی به مبدل شما وارد نشود.

 

دومین روش رسوب زدایی پکیج

در این روش بدون احتیاج به پمپ شستشوی پکیج و به دنبال آن احتیاج به حضور متخصص قادر خواهید بود رسوب زدایی را انجام دهید. هنگام شستشو و رسوب زدایی پکیج این امکان وجود دارد که با ریختن اسید درون مبدل به بیرون بپاشد در نتیجه حتما بهتر است از عینک ایمنی استفاده نمایید. ابتدا گاز و برق سیستم خود را قطع کنید. در اقدام بعدی کاور پکیج را باز نمایید. سپس شیر ورودی پکیج را ببندید. پس از باز کردن شیر پر کن، شیر آب گرم مصرفی دستشوی را باز نمایید. پس از اتمام مراحل بالا، مبدل ثانویه یا مبدل اولیه را باز نمایید.

توجه داشته باشید که لازم است هم پیچ هم لوله های مبدل را باز نمایید و مبدل را از دستگاه جدا کنید.  سپس مبدل را درون تشت نهاده و تا میانه مبدل در داخل آب قرار دهید. به وسیله یک قیف از یک سو جوهر نمک و یا اسید را داخل مبذل بریزید. اسید را بایستی به آرامی ریخته تا از سوی دیگر مبدل اسید بیرون بریزد. این کار را تا هنگامی ادامه دهید که اسید به آسانی از دهانه مبدل بیرون آمده تا تمامی رسوبات از بین رود. پس از انجام تمامی مراحل بالا مبدل را به وسیله فشار آب شستشو دهید. در این روش در صورتی که مبدل ثانویه تمیز نگردد می توانید آن را تحت حرارت قرار داده و به مرور به وسیله ضربه چکش سبب جداسازی رسوبات می گردد.

 

نحوه انجام سرویس پکیج 

 

نحوه رسوب گیری پکیج بوتان به روش پمپی

این روش رسوب زدایی پکیج که دیگر نیازی به باز کردن پکیج ندارد، با استفاده از یک پمپ اسید شویی پکیج انجام می‌شود و اسید را وارد مبدل می‌کند. تمامی جرم و رسوبات درون پکیج پس از چند دقیق خارج می‌شود. هم مبدل اولیه و هم ثانویه را می‌توانید به این روش شستشو دهید.

اولین گام برای رسوب گیری پکیج قطع ورودی برق و چک عدم مصرف گاز پکیج است.

شیر ورودی دستگاه را ببندید و شیر پرکن پکیج را باز کنید. در صورت تشخیص خرابی نسبت به تعویض شیر پرکن پکیج اقدام کنید. 

برای خروج آب، شیر آب گرم در جای دیگری را باز بگذارید.

پمپ مخصوص شستشو را درون تشت آب و اسید رقیق قرار دهید.

یک سر پمپ را به ورودی مبدل و سر دیگر آن را به خروجی وصل کنید.

زمان لازم برای فرایند رسوب زدایی پکیج در این روش بین 15 تا 20 دقیقه است.

پس از اتمام کار مبدل را از پمپ باز کنید و با فشار زیاد آب شستشو دهید.

رسوب زدایی پکیج روش اول که به آن روش سنتی گفته می شود و نیاز است که پکیج باز شود :


  1.  قبل از هر کاری برق پکیج را قطع کنید. 
    2.    کاور روی پکیج را باز کنید.
    3.    خب حالا باید آب موجود در پکیج را خالی کنیم ابتدا شیر ورودی آب سرد را ببندید و شیر پر کن را در جهت عقربه های ساعت باز کنید و بعد شیر آب گرمی را که در پایین ترین ارتفاع قرار دارد را باز کنید(سرویس بهداشتی یا حمام ) تا آب سیستم تخلیه شود حال به عقربه روی فشار پکیج را نگاه کنید حتما به صفر رسیده است، که در این صورت تخلیه صورت گرفته و سراغ ادامه کار می رویم.
    4.    حالا باید مبدل پکیج را که به بلوک ها متصل است باز کنید و آن را از پکیج جدا کنید .
    5.    مبدل باید رسوب زدایی شود . برای این کار می توانید از محلول رسوب زدا یا دیسکلر  استفاده نمایید. ابتدا دستکش بپوشید و ماسکتان را بزنید و عینک مخصوص این کار را بر روی چشمانتان بگذارید. سپس محلول را درون مبدل بریزید و 15 دقیقه صبر کنید تا شستشو انجام شود . در انتها  مبدل پکیج را با آب پر فشار بشویید.. این محلول مختص پاکسازی مبدل می باشد و به پکیج هیچ آسیبی نمی رساند.
    نکته : توجه شود زمانی که با شست و شو رسوب ها از  بین نرفت می توانید با حرارت دادن مبدل روی شعله گاز و سپس ضربه زدن به آن یا شستن با آب پر فشار آن را رسوب زدایی نمود.
    دقت کنید که اورینگ ها ( اتصال حلقه ای شکلی که برای نصب مبدل می باشد) تغییر حالت نداده باشند. در این صورت باید آنها را تعویض کنید.

    6.    حال نوبت نصب مبدل می باشد. مبدل را به حالتی که شیارهای آن سمت چپ قرار گیرد در جای خود قرار داده و نصب نمایید. 
    7.    فشار پکیج را روی عدد 5/1 تنظیم کنید  و سپس پکیج را  روشن کنید.
     

 

رسوب زدایی مبدل ثانویه پکیج

استفاده از دستکش و عینک و ماسک الزامی می باشد سه عدد شیری که در  زیر پکیج واقع شده است را به طور کامل ببندید. این شیر ها دو تا رفت و برگشت شوفاژ ها و یکی ورودی آب سرد می باشد. سپس با یک پیچ گوشتی چهارسو تمام کاور پیچ های را باز کنید سپس  دقت کنید عقربه بار پانل برد پکیج  بر روی صفر باشد و سپس اقدام به باز کردن مبدل نمایید پیچ مبدل که پشت پمپ قرار گرفته است قسمت کوتاه آچار آلن را بر روی آن قرار دهید سپس نیم دور بچرخانید تا شل شود و با فازمتر ادامه آن را باز نمایید.

پیچ دوم را نیز با قسمت بلند آلن باز کنید و مبدل ثانویه را بیرون آوردید آب داخل آن را خارج کنید. مبدل تانویه را درون یک سطل پلاستیکی قرار دهید سپس دیسکلر به داخل سوراخ های آن بریزید و اجازه دهید که بعد از گذشت حدود 10 دقیقه با فشار آب رسوبات و اسید را خالی کنید، بعد از گذشت چند دقیقه این دفعه با استفاده از چکش مجدد دیسکلر داخل مبدل بریزید و چندین ضربه محکم به مبدل ثانویه بزنید تا رسوبات چسبیده به داخل کنده شود با فشار آب رسوبات را  تخلیه نمایید.

 

راهکارهای جلوگیری از رسوب گیری پکیج و رادیاتورها

بهتر است پیش از آنکه به رسوب زدایی پکیج و رسوب گیری رادیاتورها مجبور شوید، از بروز این مشکل تا حد امکان جلوگیری نمایید. برای اینکار می توانید با نصب فیلتر بر روی ورودی آب سرد پکیج، سختی آب را تا حد زیادی کاهش داده و از ورود ترکیبات و املاح سنگین در آب که ته نشین شده و موجب تشکیل رسوب می گردند، جلوگیری کنید. همچنین استفاده از محلول های ضد رسوب در ابتدای راه اندازی پکیج نیز ایده خوبیست. این ترکیبات در داخل سیستم جاگیری نموده و از تشکیل فیلم رسوبات جلوگیری می کنند.

اما هیچ چیز جای سرویس به موقع و منظم پکیج را نمی گیرد. مراقبت از دستگاه و رفع مشکلات جزئی پیش از آنکه به خرابی دستگاه بیانجامند و اطمینان از اینکه پکیج در بالاترین سطح بازدهی کار می کند، از طریق سرویس پکیج به وسیله افراد متخصص حاصل می شود.

 

راهکارهای جلوگیری از رسوب گیری پکیج و رادیاتورها

 

نکات ایمنی حین رسوب گیری پکیج به روش سنتی

  • در این روش از رسوب گیری پکیج به خاطر تماس مستقیم با اسید، رعایت یک سری نکات ایمنی ضروری است:
  • در هنگام رسوب گیری پکیج بهتر است که از ماسک و لباس کار و دستکش و عینک ایمنی استفاده کنید.
  • مراقب باشید هنگام اسید شویی پکیج، اسید بر روی صورت و بدن افراد دیگر و خودتان نپاشد.
  • در صورت ریخته شدن اسید بر روی بدن یا صورت افراد، فوراً با آب سرد بشویید.
دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۲/۶۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۵/۷۰۰/۰۰۰ تومان ۵/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۱۹/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۸۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۵۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
تلگرام اینستاگرام آپارات