پشتیبانی آنلاین

contact
zarbdar

تفاوت پکیج های فن دار و بدون فن

خانه ← مجله خبری ← اخبار و مقالات ← تفاوت پکیج های فن دار و بدون فن
Butan co

محصولات تخفیف دار

perla pro 32rsi
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود

تفاوت پکیج های فن دار و بدون فن

دسته بندی : اخبار و مقالات

توضیحات

پکیج های فن دار و بدون فن دو مدل می باشد پکیج های که در فضای باز نصب می شوند یا در فضای منازلی که متراژهای پایین ی دارند که ملزم به نصب دودکش دو جداره هستند از مدل فن دار استفاده می شوند و پکیج های که قوانین استاندارد بوتان و اداره گاز را رعایت کنند و پکیج داخل منزل نصب شود و دارای دودکش استاندارد با تاییدیه اداره گاز را داشته باشند و متراژ مناسب برای نصب داخلواحد را دشاته باشند از پکیج های بدون فن استفاده می شود.

برخی مشتریان پکیج بدون فن را به دلیل کم صدا بودن انتخاب می کنند یا بحث هزینه کمتر می باشد البته پکیج های فن دار هم صدای زیادی تولید نمی کنند زیرا شرکت بوتان که یکی از بهترین و عالی ترین شرکت های تولید کننده پکیج هستند تمام قطعات پکیج ها را طراحی می کنند تا کمترین صدا و ضعف   را داشته باشند نکته ی دیگر این میباشد که اگر پکیج فن دار با دودکش دو جداره نصب شود تقریبا می توان گفت که هیچصدایی شنیده نمی شود مخصوصا پکیج های شرکت صنعتی بوتان که با طراحی فوق العاده خود بازار تولید پکیج را ازان خود کرده است.

 

کاربرد فن در پکیج فن دار

فن موجود در پکیج های فن دار این وظیفه را ندارد که اجزای داخلی پکیج را خنک کند، بلکه مسئولیت مهم این قطعه در پکیج های گازسوز و گازوئیل سوز این است که محصولات حاصل از احتراق دستگاه را به خارج از دستگاه هدایت کند.

به این صورت که فن داخل پکیج با ایجاد یک جریان هوای فشورده سبب هول دادن گازهای حاصل از احتراق دستگاه به بیرون می شود. همانطور که ملاحظه کردید، وجود فن در پکیج بوتان باعث افزایش ضریب امنیت دستگاه می شود، زیرا در این نوع محصولات تا زمانی که برد پکیج روشن شدن فن دستگاه را تایید نکند، دستگاه قادر به روشن شدن نبوده و پکیج در حالت قفل قرار می گیرد.

اما توجه داشته باشید که پکیج های فن دار نیز دارای شرایط خاصی برای نصب هستند، به عنوان مثال نصب پکیج فن دار فقط در مکان های باز مانند بالکن یا پاسیو و همچنین مکانی که در آن مسیر دودکش پکیج به صورت افقی بیش از 30 سانتی متر باشد، امکان پذیر است.

 

کاربرد فن در پکیج فن دار

 

نکته!

صدای پیکج های فن دار نقص بزرگی است که برای برخی از کاربران نمی توان به راحتی از آن چشم پوشی کرد، در حالی که پکیج های بدون فن اصلاً صدا نداشته و قیمت خرید مناسب تری نیز دارد.

نقش دودکش در پکیج های فن دار نیز بسیار مهم است، زیرا باید دودکش این نوع محصول به صورت دوجداره باشد تا با کمک یک جدار آن دود دستگاه به محیط باز بیرون فرستاده شده و با استفاده از جدار خارجی آن که 10 سانتی متر قطر دارد، هوای آزاد به محفظه احتراق پکیج برسد.

 

پکیج بدون فن

پکیج بدون فن دستگاهی است که دود و گازی که در آن جمع می شود را از طریق دودکش و مکش طبیعی آن به بالا کشیده و خارج می کند.

دود هایی که بر اثر سوختن گاز در این دستگاه جمع می شوند به صورت طبیعی از دودکش خارج می شود و نیاز به سیستم دیگری برای خارج کردن گاز ها ندارد.

یکی از مزیت های پکیج بدون فن نداشتن سر و صدا و مصرف برق کمتر است.

یکی از تفاوت پکیج فن دار و بدون فن در قطر دودکش است. قطر دودکش در دستگاه های بدون فن ۱۵ سانتی متر است و ارتفاع دودکش هم در این نوع پکیج باید حدود ۳ متر باشد.

دودکش دستگاه های بدون فن باید با هوای آزاد ارتباط داشته باشد اما به این معنا نیست که دودکش در معرض باد و طوفان و باران و برف قرار گیرد. چون این نوع دودکش باید در فضای آزاد نصب شود برای اینکه دود و گاز پکیج با باد و باران به داخل ساختمان بر نگردد باید سر کلاهک آن را با پشم شیشه بپوشانید.

 

پکیج فن دار (پکیج بدون دودکش)

بی تا 26 فن دارباید در محیط های پوشیده نصب شوند، نصب کردن این نوع پکیج ها در فضای باز ممنوع است. پکیج فن دار به دودکش احتیاجی ندارد و به نوعی پکیج بدون دودکش است. یکی از مزیت های این پکیج این است که می توان آنها را در محیط هایی که جایی برای دودکش پکیج تعبیه نشده، نصب کرد.

قطر دودکش در دستگاه های پکیج فن دار حدود ۶ سانتی متر است که استفاده از آن ضروری نیست. از دیگر تفاوت پکیج فن دار و بدون فن٬ جنس دودکش است. در پکیج های فن دار جنس دودکش از سیمان است که در محیط های بسته نصب می شوند. در پکیج های فن دار قطعه ای به نام فلنج فن وجود دارد که به خروج گازهای مضر از پکیج کمک میکند و هوای تازه را به داخل انتقال می دهد.

 

پکیج فن دار (پکیج بدون دودکش)

 

در چه مواقعی بهتر است از پکیج فن دار استفاده کنیم؟

دانستن تفاوت پکیج فن دار و بدون فن به شما کمک می کند تا راحت تر نوع پکیج ایرتورپن بوتان خود را انتخاب کنید. زمانی که می خواهید پکیج خود را در بالکن و یا فضای باز قرار دهید، باید از پکیج فن دار استفاده کنید. در محل هایی که دودکش مناسب وجود ندارد و یا دودکش ساختمان کشش خوبی ندارد، باید از پکیج فن دار استفاده شود. دقت کنید که هرگز نباید دودکش مخصوص پکیج فن دار را دستکاری کنید.  محل نصب دستپاه باید کمتر از 120 متر باشد.

 

در چه مواقعی بهتر است از پکیج فن دار استفاده کنیم؟

 

پکیج فن دار بهتر است یا بدون فن؟

مشتریان در هنگام خرید دستگاهی مناسب برای تولید آب گرم بین انواع مختلف آن مردد می مانند حالا جدا از تعداد برند های مختلف که در بازار وجود دارد در بین اینکه پکیج فن دار بخرند یا بدون فن هم نمی توانند خوب تصمیم گیری کنند و در واقع نمی دانند کدام بهتر است. خب در مورد این مسئله چندین نکته کلیدی وجود دارد که در ادامه شرح می دهیم:

اول اینکه حجم پکیج را چه فن دار باشد و چه بدون فن با توجه به مساحت ساختمان در نظر بگیرید تا استفاده بهینه ای از آن داشته باشید. پکیج های فن دار با دودکش های دو جداره برای جلوگیری از ورود گازهای سمی به داخل فضای ساختمان بهتر و مطمئن تر هستند. بنابراین انتخاب آنها ایمن تر است.

پکیج های فن دار چون محفظه بسته هستند، نصب آنها در بالکن و تراس مشکلی ایجاد نمی کند و به لحاظ اینکه قطر دودکش آنها هم کم بوده و در حدود پانزده سانتی متر است و همچنین فضا برای داکت آن هم چندان زیاد نیست و به راحتی در فضای کوچک هم نصب می شوند بنابراین توسط مصرف کننده بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

 

فرق پکیج فن دار و بدون فن در چیست؟

پکیج‌های امروزی نسل جدید آبگرمکن ‌های قدیمی هستند با برق و آب نیاز دارند. مهم‌ترین فرق پکیج و آبگرمکن در این است که پکیج علاوه بر تولید آب گرم مورد نیاز، محیط ساختمان را در فصول سرد سال گرم و مطبوع نگه می‌دارد. اما چه تفاوتی بین مدل‌های پکیج فن دار و بدون فن وجود دارد و بهترین مدل برای ساختمان شما کدام است؟

  1. نحوه تهویه هوا

مهم‌ترین تفاوت پکیج فن دار و بدون فن در نحوه تهویه هواست. در پکیج بدون فن، دود ناشی از احتراق به دلیل ارتفاع دودکش به بالا هدایت می‌شود و موجب تهویه هوا و امکان ادامه کار دستگاه می‌گردد. این در حالی است که پکیج فن دار با استفاده از قطعه خاصی به نام “فلنج فن” به تهویه هوا کمک می‌کند و جایگزینی دود با هوای تازه با سرعت و کیفیت بالاتری انجام می‌شود.

  1. قطر دودکش

قطر دودکش، عامل مهمی در کارایی پکیج فن دار و بدون فن ایفا می‌کند. پکیج بدون فن جهت تخلیه دود و جایگزینی آن با هوای تازه نیاز به دودکشی با قطر 15 سانتی‌متر و ارتفاع 3 متر دارد. این در حالی است که پکیج فن دار به دودکشی با این ویژگی‌ها نیازی ندارد و به طور کلی قطر دودکش آن به بیش از 6 سانتی‌متر نمی‌رسد.
شما می توانید در صورت بروز هرگونه مشکل با تکنسین های متخصص بوتانو تماس بگیرید و مشکل خود را به این متخصصان ارئه دهید و به بهترین شکل ممکن مشکل را برطرف نمائید.

  1. محل نصب پکیج

نمایندگی نصب پکیج بیتا پکیج بدون فن در داخل ساختمان و در محیط بسته نصب می‌شوند اما پکیج فن دار باید در محیط باز مانند حیاط یا بالکن نصب گردد. این مساله باعث شده که پکیج‌های فن دار مورد استقبال بیشتری قرار بگیرند. چرا که هیچ گونه فضایی را در داخل خانه اشغال نخواهند کرد.

  1. جنس دودکش

تفاوت دیگری که پکیج فن دار با پکیج بدون فن دارد، جنس دودکش آن است. جنس دودکش در پکیج بدون فن از جنس سیمان است و در داخل دیوار ساختمان ساخته می‌شود. اما پکیج فن دار نیاز به دودکس دوجداره دارد.

 

دیدگا ها
ثبت دیدگاه
تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است !!

دیدگاه شما

captcha
ارسال دیدگاه

آخرین اخبار و مقالات

علل سوختن فیوز پکیج چیست؟
یکی از مهم‌ترین وسایل گرمایشی در ایران پکیج  است که در انواع مدل‌های دیواری و زمینی تولید می‌شود . م ...
چگونه از پکيج با گاز مايع استفاده کنيم؟
استفاده از پکيج با گاز مايع یا پکيج با گاز شهری را باید هنگام خرید به آن توجه کنید . از جمله مواردی ...
پکيج چگالشی چیست؟ نحوه کارکرد و مزایای آن
پکیج چگالشی یکی از انواع پکیج ها است که با استفاده کامل از گرمای ایجاد شده توسط شعله ها برای گرم کرد ...
رفع خطای e1 در پکیج بوتان
دلایل زیادی می تواند موجب بروز ارورهای E در پکیج دیواری بوتان ‌شود که یکی از رایج ترین این ارور ها ، ...

محصولات تخفیف دار

perla pro 32rsi
  • پرلا پرو 32 فن دار
۲۴/۵۴۰/۰۰۰ تومان ۲۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 26 s
  • بی تا 26 فن دار
۱۴/۸۷۰/۰۰۰ تومان ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
perla pro24rsi
  • پرلا پرو 24 فن دار
۲۱/۳۸۰/۰۰۰ تومان ۲۰/۳۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 24 rsi digital
  • پارما 24 فن دار دیجیتال
۱۸/۴۶۹/۰۰۰ تومان ۱۷/۴۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
parma 26 rsi digital
  • پارما 26 فن دار دیجیتال
۱۹/۱۷۰/۰۰۰ تومان ۱۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 22 s
  • بی تا 22 فن دار
۱۳/۷۹۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
  • رادیاتور پره ای il primo (ایل پریمو)
۳۸۱/۰۰۰ تومان ۳۶۵/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
Bita 24 s
  • بی تا 24 فن دار
۱۴/۳۰۰/۰۰۰ تومان ۱۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
کیت نصب پکیج
  • کیت نصب پکیج
۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان
مشاهده محصول
B3115
  • آبگرمکن های کم فشار B3115
۴/۹۲۲/۴۰۰ تومان ۴۹۰۰۰۰۰ تومان
ناموجود
تلگرام اینستاگرام آپارات